Što je content marketing?
Po definiciji vodećeg stručnjaka za content marketing, Neila Patela:
„Content marketing je dugoročna strategija koja se usredotočuje na izgradnju snažnog odnosa s vašom ciljanom publikom dajući im visokokvalitetan sadržaj koji je relevantan i dosljedno prikazivan. To također znači prilagođavanje vašeg sadržaja ovisno o tome u kojoj se fazi prodaje nalazi vaš kupac.
Na kraju, kada kupci donesu odluku o kupnji, njihova lojalnost već pripada vama; kupuju vaš proizvod i preferiraju ga u odnosu na opcije konkurenata.
“Za razliku od jednokratnog oglašavanja, content marketing pokazuje da vam je zaista stalo do vaših kupaca.“
https://neilpatel.com/training/seo-unlocked/introduction-to-content-marketing/
Recimo da ste Vi osoba koja je pokrenula novi privatni biznis, imate osmišljen proizvod ili ste još u procesu, i naravno, kao svaki svjestan prodavač potrebe vremena u kojem živimo, već ste izradili vlastiti web stranicu.
Postavili ste proizvod i cijene i lijepi dizajn stranice, reklamirate se na Instagram-u, Facebook-u, Whatsapp-u slično.
Pitanje glasi, što još možete učiniti da Vaša web stranica bude često posjećena i kako privuće zainteresirane osobe da postanu Vaši povremeni ili još bolje, redoviti kupci.
Odgovor se nalazi u redovitom atraktivnom i kvalitetnom sadržaju poznatom kao content marketing (eng.content-sadržaj).
Možemo reći da je content marketing, ustvari, pisanje sadržaja i pričanje priče.
Još uvijek vam, pretpostavljam, nije jasno kako taj sadržaj treba izgledati. Kao što gdin Patel reče, najbolje je objasniti na primjeru.
Primjer uspješnog content marketinga
Evo jednog lokalnog primjera.
Hrvatska mlada firma MegaBooker je uz pomoć kvalitetnog i dosljednog content marketinga ostvarila lojalnost svojih kupaca i sve veću zainteresiranost publike u domenu ugostiteljstva s akcentom na hotele i dr. smještajne objekte, nudeći softverska rješenja koja olakšavaju rad i organizaciju poslova vezanih uz smještajne objekte.
Ono što je u Megabooker-u najistaknutije, pored kvalitetnog proizvoda, jeste informativni blog koji je odličan primjer content marketinga.
Njihovi kupci i svi zainteresirani mogu pratiti kvalitetne i redovite sadržaje o općim stvarima i novitetima u hotelskoj industriji i svim temama vezanim uz tehnologije koje poboljšavaju i olakšavaju rad smještajnih objekata, prateći svjetske trendove u korak.
Budite prepoznati na Google pretraživanju
Jedan važan dio content marketinga je pozicioniranje Vašeg sadržaja na Google-u.
Kako se to radi?
Svaki dobar content sadrži ključne riječi vezane uz određenu temu, koje se označavaju da biste dobili što višu poziciju na Google pretraživanju.
Time dobivate veću vidljivost i popularnost, a ta tehnika se zove SEO pozicioniranje.
Te ključne riječi su obično boldirane ili označene drugom bojom u tekstu i kvalitetan content writer- pisac sadržaja će ih znati odrediti.
Naprimjer, ako tražimo informacije o softveru za hotele i ukucamo: hotelski channel manager, naći ćemo Megabooker-ovu objavu na prvom mjestu odmah ispod plaćenih oglasa.
Dakle, uz pomoć content-a se plasirate na Google-u, koji ima ogroman broj posjetitelja, od kojih bi neki mogli biti Vaši potencijalni kupci. Naravno, tu su razni oblici medijske tehnologije uključeni, od videa, fotografija, newsletter-a, e-knjiga itd. pomoću kojih privlačimo pažnju publike.
Ono što dajete, to dobijate nazad
Od ideje, od uvođenja novih trendova, preko realizacije do profita i benefita svake vrste
Znanje je bogatstvo. Jedna izreka kaže da ono što znamo smo dužni prenijeti na drugoga.
Upravo to možemo činiti kroz content marketing, dati važne informacije i savjete nekome npr. kako unaprijediti svoj posao i biti uzrok napretka te firme u smislu zarade ili na drugi način (npr. vidi sliku iznad). Nekome možete time poboljšati ličnu financijsku situaciju, olakšati skrb o obitelji, unaprijediti stanje u državi obezbijedivši nekome radno mjesto i sl.
Pitate se, što je tu za Vas…
Koristi od content marketinga su sljedeće:
Ono što vi dobijate jeste reklama, interes publike na prvom mjestu, potencijalne i vjerne kupce. Time povećavate prodaju i podižete kvalitetu marketinga na suvremeni nivo.
Ukoliko još niste dovoljno ubijeđeni, evo što je statistika ustvrdila.
Razlozi zbog kojih trebate koristiti content marketing:
- Content marketing se isplati
Više od 80% brendova koji koriste blog vidjeli su pozitivan učinak u povratu investicije za marketing.
Content marketing košta 62% manje nego tradicionalni marketing i donosi 3 puta više leadova (DemandMetric)
Jednom od 10 blogova s vremenom će sve više rasti promet tj. bit će učinkovitiji (HubSpot)
- Content marketing je generator konverzija
Konverzije ostvarene kod tvrtki i brendova koje imaju content marketing su 6x više od onih koji nemaju: 2.9% vs. 0.5%(Aberdeen Group)
- Duljina teksta: Duže je bolje
Tekstovi postaju sve dulji i dulji. Dok je u 2014. godini prosječan broj riječi bloga bio oko 800, samo dvije godine kasnije bio je 1054 (Orbit Media Studios.)
U prosjeku dugački tekstovi imaju i devet puta više leadova nego kratki članci.(Curata)
Razlog tome jest što dulji tekstovi daju rješenje za određeni problem, uslugu ili proizvod.
Dulji članci preko 3000 riječi imaju 3x više prometa, dok članci s preko 7000 riječi privlače 4x više prometa od prosječnih članaka dugih 900-1200 riječi. (SEMrush)
- Dugački naslovi su bolji
Članci s dugačkim naslovima (14+ riječi) imaju triput više pregleda, dvaput više se dijele i pet puta više dobiju backlinkove nego članci s naslovima između 7 i 10 riječi.
Članci s naslovima između 10-13 riječi duplo su čitaniji od onih s naslovima ispod 7 riječi. (SEMrush)
- Ažurirani sadržaj donosi rezultate
Konkurencija je sve veća pa gotovo 2/3 marketingaša (njih 60%) stvara sadržaj gotovo svaki dan (eMarketer)
Ako osvježite stari tekst sa novim informacijama i datumom dobijate nove posjete!
- Vodiči, How-to, pitanja i liste su odlični generatori prometa
Većina blogova ima različite vrste sadržaja, a oni najbolji kombiniraju vodiče, how-to tekstove, Q&A i liste. (SEMrush)
Tekstovi koji sadrže barem jednu listu na svakih 500 riječi dobivaju 70% više prometa od tekstova bez listi. (SEMrush)
- Tekstovi s fotografijama udvostručuju promet
Tekstovi s fotografijama više privlače tekstovi i dijele se 30% više te dobivaju oko 25% više backlinkova. (SEMrush)
- Kupci vjeruju sadržaju
Gotovo 95% kupaca B2B usluga i proizvoda smatraju da je sadržaj presudan kad procjenjuju tvrtku i njezinu ponudu of B2B . (Demand Gen Report, 2016)
71% ljudi u B2B industriji priznalo je da je čitalo blog neke tvrtke tijekom procesa odluke o kupnji. (Demand Gen Report, 2018)
61% kupaca kupilo je nešto zbog preporuke na nekom blogu kojeg su čitali. (socialmediatoday.com)
47% kupaca pročita 3-5 članaka prije nego se odluči na kupnju (Demand Gen Report, 2016)
- Jedan dobar blog generira 38% ukupnog prometa
Izvrstan sadržaj donosi izvrsne rezultate pa tako samo jedan blog može generirati i do 40% svog prometa prema nekoj web stranici. (HubSpot)
- Video je u porastu
Posljednjih godina video sadržaj je eksplodirao. Prema podacima studija Wyzowl, 86% businessa koristi video u svojim marketinškim aktivnostima u 2021, dok je prije pet godina to radilo tek 61% njih.
Postovi koji nemaju video dobiju i 92% manje prometa te se 24% manje dijele od postova s videom. (SEMrush)
Zaključak
Content marketing je dakle, dugoročna strategija kojom uz pomoć kvalitetnog i redovitog sadržaja možete privući svoje kupce na Vašu web stranicu koji će biti prikazivan na blogu, u obliku teksta, videa, newsletter-s itd.
Pomoću SEO optimizacije dobijate višu poziciju na Google-ovim tražilicama, a to Vam, između ostalog pomaže povećati promet i broj posjetitelja, kojima Vi istovremeno dijelite korisne savjete koji im mogu pomoći izgraditi vlastiti posao, a Vi uz to imate niže troškove i veći povrat uloženog novca.
Statistike pokazuju da se korištenje content marketinga uveliko isplati i u ovom blogu sam navela isprobane značajke content marketinga koje provjereno privlače kupce.
Mediha Dubravić